O Μορφωτικός Όμιλος Σερβίων «Τα Κάστρα» διοργανώνει Θεατρική Παράσταση με το έργο “Εκκλησιάζουσες” του Αριστοφάνη. Σε μετάπλαση Παναγιώτη Μιχαηλίδη- μετάφραση Κ. Βάρναλη. Η σκηνοθεσία είναι του ιδίου, του γνωστού μας πλέον κ. Παναγιώτη Μιχαηλίδη, αλλά αυτή τη φορά με μία ιδιαίτερη ομάδα, τη Θεατρική ομάδα της Alzheimer Eλλάς “Άγιος Ιωάννης”.
Μικρό ιστορικό της ομάδας
Από τον Σκηνοθέτη και Διδάσκαλο Π. Μιχαηλίδη
Ξεκινήσαμε πριν τον covid 19, που για μας από τότε αποτελεί ορόσημο, να ασ-χοληθούμε με το θέατρο καμμιά 15 φίλοι. Πρώτος στόχος ήταν να δούμε θεωρητικά στοιχεία να διαβασουμε τα πρώτα μας κείμενα ελληνικής ποίησης και να κάνουμε τους πρώτους αυτοσχεδιασμούς μας. Σαν δάσκαλος της ομάδας πρέπει να ομολογήσω ότι δεν περίμενα τόσο ενθουσιασμό, και τόση προσήλωση στην νέα μας απασχόληση.
Αποφασίσαμε λοιπόν να ανεβάσουμε κάποιο έργο. Αφού συνεννοηθήκαμε για τα προβλήματα και τις ιδιαιτερότητες, φτάσαμε στις “Εκκλησιά-ζουσες” Ήρθε ο covid και εκτός που μας κράτησε μακριά, μας διέλυσε και σαν ομάδα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε την διαφορά που αντιμετωπίσαμε πέρα από το ότι χάσαμε και κάποιους από τους πιο αξιόλογους φίλους μας που μετά την ταλαιπωρία δεν θέλησαν ή δεν μπορούσαν να συνεχίσουν. Το ξεπεράσαμε. αλλάξαμε 2-3 φορές κάποιους ρόλους, μέχρι και την τελευταία στιγμή αντικαταστήσαμε κάποιους για ιατρικούς λόγους, αλλά ΝΑΜΑΣΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΑΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ !!!!
Λίγα Λόγια για την υπόθεση του έργου του Αριστοφάνη
Μετά την ήττα της Αθήνας στον Πελοποννησιακό πόλεμο, η διαφθορά και οι ανισότητες έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Έτσι οι Αθηναίες, με πρωτοβουλία της Πρα-ξαγόρας, αποφασίζουν να αντιδράσουν δυναμικά. Μαζεύονται από κάθε γωνιά της Ελλάδας κι ένα βράδυ ντύνονται άντρες και εισβάλλουν στη βουλή. Ξεγελούν τους άντρες και περνούν ένα ψήφισμα που τους δίνει την εξουσία. Επιβάλλουν τις πολιτικές τους μεταρρυθμίσεις. Η Πραξαγόρα υπόσχεται κοινωνική δικαιοσύνη, πλούτο, ισοτιμία, ελευθερία. Επιβάλλει την κοινοκτημοσύνη ακόμα και στις ανθρώπινες σχέ-σεις. Αυτό δημιουργεί τις πρώτες τριβές. Έτσι η υλοποίηση του προγράμματός τους θα αποδειχτεί ουτοπική και θα υπονομευθεί από διαδοχικές κωμικοτραγικές κατασ-τάσεις.
Οι Εκκλησιάζουσες, το προτελευταίο έργο του Αριστοφάνη, παρουσιάστηκαν περί το 392 π.Χ. Μέσα από την κωμική φόρμα, τους χιουμοριστικούς διαλόγους και τα σπαρταριστά επεισόδια της πολιτικής αυτής κωμωδίας, ο ποιητής εκφράζει την πικρία του για την αδιέξοδη κατάσταση της Αθήνας, μετά το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου.
Μπορεί να θεωρηθεί ένα έργο τόσο επίκαιρο σαν να γράφτηκε μόλις σήμερα; Μια κωμωδία που ακουμπάει όλα τα προβλήματα του σύγχρονου Έλληνα και θίγει πικρές και διαχρονικές αλήθειες της πολιτικής στην Ελλάδα;
Σας καλούμε να το δούμε, να το απολαύσουμε και να απαντήσουμε στα ερωτήματα…